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「私は、そこに存在しないものを見ているから、動揺している」

昨日の一件に関して、以下のレッスンをすることにしました。

Lesson 6

I am upset because I see something that is not there.

The exercises with this idea are very similar to the preceding ones.

Again, it is necessary to name both the form of upset
(anger, fear, worry, depression and so on)
and the perceived source very specifically for any application of the idea. For example:

I am angry at ____ because I see something that is not there.
I am worried about ____ because I see something that is not there.

Today's idea is useful for application to anything that seems to upset you,
and can profitably be used throughout the day for that purpose.

However, the three or four practice periods which are required
should be preceded by a minute or so of mind searching, as before,
and the application of the idea to each upsetting thought uncovered in the search.

Again, if you resist applying the idea to some upsetting thoughts
more than to others, remind yourself of the two cautions
stated in the previous lesson:

There are no small upsets. They are all equally disturbing to my peace of mind.

And:

I cannot keep this form of upset and let the others go.
For the purposes of these exercises, then, I will regard them all as the same.


以下、CRSのサイトの日本語訳です。


Lesson6

「私は、そこに存在しないものを見ているから、動揺している」

今日のエクササイズは、前回のものとよく似ています。
ここでもまた、動揺の具体的な形(怒り、恐れ、心配、落ち込み、etc…)と、
その原因だと自分が思い込んでいるものを特定し、
それをきちんと言葉で表現していきます。
 
「私が、~に対して怒っているのは、そこに存在しないものを見ているからである。」
「私が、~を心配しているのは、そこに存在しないものを見ているからである。」
 
今日のアイデアは、私たちを動揺させるような、どんな物事にも用いることができるし、
一日を通して、いつでも必要に応じて、使うことができます。

それとは別に、通常のエクササイズとしては、一日3~4回を、きちんとこなしてみてください。
前回と同じように、1分間ほど時間をとって、自分のマインドを観察することから始めます。
心が平穏でなくなるような思いをいくつか見つけたら、
今日のアイデアをそれぞれに当てはめていきます。

あるひとつの感情よりも、もうひとつの感情に対しての方が、このアイデアを応用しやすく、
どちらも平等には扱えない、というような場合には、前回と同じく、
次のように声に出してから、エクササイズに入るようにしてください。

「小さな動揺というものはない。動揺とは、どんなものであっても、
 同じように私の心の平和を乱すものである。」

「この感情を抱えたままで、他のものを手放すことはできない。
 それならば、このエクササイズを行うために、
 私はすべてのものを同じと見ることにする。」



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2009/04/17 15:56 | ACIMCOMMENT(0)TRACKBACK(0)  TOP

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